Wprowadzenie nowego produktu LuK RepSet 2CT dla skrzyń biegów z mokrym sprzęgłem podwójnym w grupie VW

Od wielu lat Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje zestawy naprawcze suchych sprzęgieł podwójnych. Jesienią 2018 roku w portfolio pojawił się nowy produkt. Jest to mokre sprzęgło podwójne do skrzyń DQ 500 stosowanych w samochodach Audi, Volkswagen i Skoda.

Mokre czy suche?

O zastosowaniu odpowiedniego rodzaju sprzęgła decyduje przede wszystkim maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik. Sprzęgła suche to obecnie zakres do 350 Nm (np. Fiat/Alfa Romeo). Sprzęgła mokre mogą przenosić większe od wskazanego momenty, gdyż są one permanentnie chłodzone olejem. Takie rozwiązanie niesie ze sobą pewne utrudnienia, ponieważ wraz z eksploatacją w oleju zaczynają się pojawiać różnego rodzaju  zanieczyszczenia, jak np. opiłki. Dlatego konieczna jest regularna konserwacja, a interwał wymiany oleju wynosi zazwyczaj ok. 60 tyś km. Sprzęgła suche pozostają pod tym względem bezobsługowe.

Budowa

Sprzęgło mokre podwójne składa się z dwóch niezależnie działających sprzęgieł K1 i K2. Są one zamknięte w  koszykach z 4-6 tarczkami w każdym pakiecie, w zależności od konstrukcji. Całość pływa w oleju zapewniającym chłodzenie. Jeśli jedno ze sprzęgieł jest załączone, drugie musi pozostać swobodne ze względu na fakt jednoczesnego załączenia dwóch biegów w skrzyni. Sprzęgło K1 obsługuje biegi parzyste, a K2 biegi nieparzyste, czyli skrzynia biegów posiada 2 wałki sprzęgłowe posadowione jeden w drugim.

Wymiana

Jak każde nowoczesne rozwiązanie, wymiana wymaga zastosowania zarówno pełnego zestawu naprawczego, jak i odpowiedniego narzędzia montażowego oraz testera diagnostycznego, który poradzi sobie z procesem adaptacji. Zestaw naprawczy LuK RepSet 2CT o numerze 602 0018 00 zawiera wszystkie niezbędne komponenty do przeprowadzenia technologicznej wymiany sprzęgła w DQ 500. Niezbędne są: sprzęgło, pokrywa olejowa, pierścienie osadcze i komplet podkładek regulacyjnych. Dodatkowo Schaeffler wzbogacił zestaw o łożysko igiełkowe, które stabilizuje sprzęgło względem wału korbowego. Wymiana tego elementu jest obowiązkowa przy każdorazowym zdjęciu skrzyni biegów.

Montaż sprzęgła, odpowiednia regulacja podkładek oraz precyzyjne posadowienie pokrywy olejowej wraz z teflonowym uszczelniaczem, wymaga zastosowania zestawu narzędzi specjalnych o numerze 400 0540 10. Taki zestaw zawiera niezbędne elementy, tak aby zagwarantować bezproblemową naprawę.

Pobrane z motofocus.pl

    • Slider 5
    • Slider 6
    • Slider 7
    • Slider 8
    • Slider 9
    • Slider 10
    • Slider 11
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020
Tema na Instagram Tema na You Tube Tema na Facebook
Do góry