Smog? Nie w każdym aucie
Wiosna to czas, kiedy nasilają się symptomy alergii wywołanych pyleniem wielu roślin i zwiększoną ilością kurzu w powietrzu. To dobry moment na przypomnienie kierowcom o wymianie filtra kabinowego, który najbardziej zużywa się w środowisku miejskim, gdzie jest dużo smogu.
Aby ograniczyć ilość wdychanych zanieczyszczeń filtry powinno się wymieniać raz w roku lub co 15 000 km. Filtry z węglem aktywnym mają aktywną warstwę, pozyskiwaną ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane a następnie rozdrabniane. Dzięki tej technologii uzyskuje się strukturę węgla, gdzie 1 gram tego składnika ma powierzchnię wewnętrzną równą 1000 m2, a jedna łyżeczka węgla odpowiada powierzchni boiska piłkarskiego.
Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany filtra oczyścić także jego najbliższe otoczenie – przewody oraz parownik. W celu zapewnienia optymalnej skuteczności filtra w krytycznym okresie pylenia roślin należy go wymienić bezpośrednio przed sezonem pylenia, to znaczy po zimie.
Standardowe filtry kabinowe Bosch zbudowane są z trzech specjalnie dobranych warstw materiału filtracyjnego: warstwy wstępnej zatrzymującej największe zanieczyszczenia, mikrowłókniny wchłaniającej drobne pyły oraz włókniny nośnej. Filtry z węglem aktywnym Bosch posiadają dodatkowo warstwę węgla aktywnego pochłaniającą gazy, spaliny i nieprzyjemne zapachy. Duża, gąbczasta powierzchnia węgla aktywnego skutkuje niemal 100-proc. odfiltrowaniem wszystkich szkodliwych i nieprzyjemnych gazów, eliminując biochemiczne przyczyny przyspieszonego zmęczenia, dyskomfortu i psychicznej dekoncentracji kierowcy.
Pobrane z motofocus.pl