Filtry UFI: nowe rozwiązanie filtracji paliwa stosowane w Fiacie 500X i Jeepie Renegade
Ewolucja budowy silników i składu paliw wymusza ciągłe zmiany w systemach filtracji paliwa tak, by zapewnić odpowiednią zdolność do separacji wody i zanieczyszczeń z paliwa bez wpływu na jego zużycie i emisję spalin silników o coraz mniejszych pojemnościach. Systemy filtracji UFI FILTERS umożliwiają wychwycenie do 95 proc. zanieczyszczeń. Najnowszym rozwiązaniem z tej dziedziny jest moduł filtracji paliwa opracowany specjalnie do silników 2.0 Multijet (140 KM) i 1.6 Multijet (120 KM) napędzających nowe crossovery grupy FCA - Fiata 500X i Jeepa Renegade. Kierując się potrzebami rynku i szacunkiem dla środowiska naturalnego, firma UFI opracowała moduł, który jest lżejszy i wykonany z materiałów umożliwiających jego recykling.
Innowacja drugiej generacji filtrów oleju napędowego UFI FILTERS polega na nowej architekturze modułu filtracyjnego. Jego obudowa nie została wytłoczona z blachy stalowej lub odlana z plastiku, jak w tradycyjnych rozwiązaniach. Dla zmniejszenia masy i zapewnienia możliwości recyklingu obudowa moduły została wykonana z elementów stalowych i aluminiowych. UFI FILTERS stale przewiduje trendy technologiczne związane z downsizingiem silników i dlatego kładzie nacisk na niską masę swoich produktów, co przekłada się mniejsze zużycie energii, a co za tym idzie, niższe zużycie paliwa i niższą emisję spalin. Nowy moduł filtracji paliwa ma teraz także zintegrowany podgrzewacz, który ułatwia rozruch silnika w niskiej temperaturze otoczenia.
Wkład filtra paliwa UFI FILTERS wytworzony został z w pełni syntetycznego medium filtracyjnego, które może zostać w 100 proc. poddane recyklingowi. Jego progresywnie rosnąca gęstość porów zapewnia idealną filtrację zarówno płynnych, jak i stałych zanieczyszczeń znajdujących się w paliwie. Tak zbudowany filtr umożliwia separację nawet 95 proc. wody z paliwa. Dodatkową zaletą w pełni syntetycznego medium filtracyjnego jest jego odporność na wysokie ciśnienie, co doskonale sprawdza się we współpracy z systemami Common Rail.
Wkład filtra paliwa musi być wymieniony dopiero po 70 tys. km. Ma to bezpośredni wpływ na ochronę środowiska, dzięki znaczącej redukcji objętości odpadów i przekłada się także na mniejsze koszty dla użytkownika samochodu. Nowy wkład dostarczany jest w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu ochronnym tak, by jego zewnętrzna powierzchnia nie została zanieczyszczona w czasie przechowywaniu i transportu. Wkład filtra paliwa dostępny jest w aftermarketowym katalogu UFI pod numerem referencji 26.052.00 i SOFIMA S 6052 NE. Cały moduł filtracji paliwa także jest już dostępny na rynku wtórnym (nr ref. UFI 25.083.00 i SOFIMA S 5083 PE).
Efektywność, bezpieczeństwo, niezawodność - to cele, które postawiły sobie zespoły badawczo rozwojowe UFI FILTERS i grupy FCA by dostarczyć klientowi końcowemu najlepszy produkt. Filtry UFI FILTERS gwarantują jakość produktu oryginalnego i najlepsze parametry filtracji, umożliwiając niskie zużycie paliwa, niską emisję spalin i ochronę silnika pojazdu przed przedwczesnym zużyciem.