Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych wyposażony jest w przewód ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. W niektórych modelach Forda przewód ten często ulega uszkodzeniu.

Gdy na desce rozdzielczej pojazdu wyświetla się symbol „Filtr cząstek stałych“ (DPF)" może to wskazywać na awarię przewodu ciśnieniowego. Poniższy opis naprawy dotyczy pojazdów marki Ford: Mondeo 07 / S-Max 06 /Galaxy 06 z silnikiem 2.0 TDCI.

Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i za filtrem wskazuje na zapełnienie filtra, który należy wymienić. Często zdarza się, iż przewód ciśnieniowy jest zatkany lub przepalony w wyniku działania wysokich temperatur, a tym samym nieszczelny. W takiej sytuacji sterownik silnika otrzymuje informacje o błędzie i kierowca informowany jest o tym poprzez zaświecenie się kontrolki. Diagnoza przeprowadzona w warsztacie najczęściej wskazuje na uszkodzenie i konieczność wymiany czujnika różnicy ciśnienia.

Zanim zostanie podjęta decyzja o kosztownej wymianie filtra cząstek stałych lub czujnika, wcześniej należy skontrolować przewody i węże. Bardzo często problem zostaje rozwiązany dzięki wymianie przewodu ciśnieniowego. W ten sposób użytkownik samochodu unika wysokich kosztów naprawy.

Pobrane z motofocus.pl.

    • Slider 5
    • Slider 6
    • Slider 7
    • Slider 8
    • Slider 9
    • Slider 10
    • Slider 11
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019
Tema na Instagram Tema na You Tube Tema na Facebook
Do góry